Η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, από τα τέλη του Σεπτεμβρίου, αναμένεται να συγχωνευθούν σε ένα ενιαίο πιστοποιητικό, το οποίο θα εκδίδεται μέσω του gov.gr.
Το νέο πιστοποιητικό θα είναι αποδεκτό για κάθε νόμιμη χρήση από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, καταργώντας την ανάγκη για ξεχωριστά έγγραφα.
Η διαδικασία έκδοσης θα γίνεται μέσω μιας νέας ψηφιακής πλατφόρμας, όπου οι πολίτες θα υποβάλλουν την αίτησή τους. Η πλατφόρμα θα ελέγχει αυτόματα τα υποβληθέντα στοιχεία και, εφόσον πληρούνται τα κριτήρια, θα εκδίδει το πιστοποιητικό.
Το πιστοποιητικό αυτό θα ενσωματώνει τόσο τα στοιχεία φορολογικής όσο και ασφαλιστικής ενημερότητας και θα είναι σε ψηφιακή μορφή.
Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο θα μπορεί να υποβάλει αίτηση μέσω της ειδικής πλατφόρμας στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη (gov.gr).
Το ενιαίο πιστοποιητικό θα είναι υποχρεωτικά αποδεκτό από όλους τους φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και από δικαστήρια και εισαγγελίες, όπου απαιτείται από το νόμο.
Η πλατφόρμα θα αντλεί τα απαραίτητα δεδομένα μέσω διαλειτουργικότητας από τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ και του ΕΦΚΑ, με τη διασφάλιση των απαιτούμενων διαλειτουργικοτήτων από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η πλατφόρμα θα τεθεί σε λειτουργία στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.